
הדרכות בארגונים
לרשותי ניסיון מגוון בתהליכי שינוי ושיפור בארגונים.
ההדרכות מתבצעות במתכונת משתנה בהתאם לצרכי הארגון כסדנאות קצרות מועד/ הדרכות חוצות ארגון / הרצאות אורח, המיועדות לכלל דרגי הניהול, עובדים, אנשי מכירות, אנשי שירות לקוחות ואחרים.
מפגשי ההדרכה מתקיימים במתכונת למידה חווייתית המבוססת על שימוש בהנחיה אינטראקטיבית הכוללת דיון, עבודה בקבוצות, סימולציות ותרגול להמחשה. המשתתפים מקבלים "ארגז כלים" המסייע בידם להטמעת החומר הנלמד ותרגום התכנים לעשייה יומיומית בעבודה.
תחומי ההדרכה:
ניהול השירות בארגון
תהליכי עבודה: הקמת מוקדי שירות. בניית אמנת שירות, הקמת מערך שירות לקוחות.
ניהול השירות ואיכות השירות: קביעת סטנדרטים מנחים לשירות ויישומם לאורך זמן.
חיזוק תודעת שירות גבוהה בקרב מנהלי ועובדי הארגון.
יצירת שפה "שירותית" ייחודית ומותאמת למיצוב הארגון.
מצוינות באיכות השירות: התמודדות במצבי שירות מורכבים מול לקוח.
הדרכות חוצות ארגון להקניית מיומנויות תקשורת תומכות שירות.
הטמעת השירות: ליווי בשטח הכולל תצפית ומתן משוב אישי ויעדי שיפור להמשך לכל מחלקה בארגון, במתכונת של on the job training. שלב זה כולל ליווי אישי לכל מנהל בבניית שגרת ניהול הכוללת בקרה שוטפת והנעה לפעולה של צוות העובדים.
חשיבה חיובית – "הנאה כהנעה בעבודה"
המיקוד בשינוי החשיבה דרכה אנו מסתכלים על העולם.
מודעות רגשית בעבודה: חמשת המרכיבים של אינטליגנציה רגשית בעבודה.
העצמה וחקר ההצלחה: "מודל האש הפנימית" "חקר מוקיר".
הנאה והומור בעבודה: ההומור ככלי לשינוי דרכי ההתמודדות בחיים בכלל ובמקום העבודה בפרט.
פרפקציוניזם מול אופטימליזם: השלמה עם המציאות, מיקוד בחיובי, דינמיות וסתגלנות.
"Story Telling" : אומנות הסיפור. שינוי דרך ההסתכלות שלנו על הצלחה וכישלון.
תדמית ושפת גוף
חלק ניכר מאיכות עבודתנו היומיומית כרוכה ביכולת לקיים תקשורת אפקטיבית ונכונה עם הסביבה. ההצלחה ביכולתנו לתקשורת מוצלחת תלויה בטיב ההעברה של המסרים הסמויים והגלויים והבנה טובה יותר של האנשים איתם אנו מנהלים קשרים מקצועיים וחברתיים.
שפת גוף במרחב העסקי: שפת גוף במשא ומתן. שפת גוף בראיון ובקבלת עובדים לעבודה. היתרון העסקי הטמון בהבנת מסרים שאינם מילוליים – "התקשורת השלמה"
תדמית אישית: האם אני מממש את פוטנציאל התדמית שלי?: עקרונות הלבוש, האיפור, התאמת צבעים.
פרזנטציה והצגת העצמי: טכניקות להעברת תכנים ומסרים אפקטיבית בראיונות עבודה ובהצגת פרזנטציות ומסרים.
הדרכות כניסה לשוק העבודה
לימוד מיומנויות בשוק התעסוקתי. לרבות, כתיבת קורות חיים, שיפור תדמית ושפת גוף מקצועית, הצלחה בראיון עבודה, העצמה אישית. מיועד לבוגרי תיכון, שירות לאומי, שירות צבאי ולימודים גבוהים.
התמחות בעבודה עם נוער עובד – הזדמנות לקידום אישי ושבירת מעגל הקושי. (פיקדון שירות צבאי)
הנחיית קבוצה בעבודתו של היועץ הארגוני הסדנה עוסקת בפרקטיקה של עבודת היועץ. התייחסות לתוכן ולתהליך בהנחיה. כיצד יוצרים תרגיל ועיבודו בקבוצת העבודה. סוגי תרגילים ה"מחזקים" את התוכן ומעלים את החומרים הרלוונטיים בהנחיה.
על מנהיגות, ניהול ומה שבניהם
פיתוח כישורי ניהול והנעת עובדים: דרג ניהול בכיר, ביניים וזוטר. תפקידי המנהל וזיהוי סגנון ניהולי.
הנעה ומוטיבציה של עובדים, סגנונות הובלה.
מתן משוב בונה ובניית יעדים לשיפור. תכניות פיתוח מנהלים ומנהלי צוותים.
ניהול זמן
"העלות האמיתית של הזמן נקבעת על פי מה ניתן היה לעשות במקום מה שעשינו...".
לימוד האיזון בין חיי הפנאי לחיי העבודה. עצות מעשיות לניהול הזמן במסגרת תפקידינו בעבודה.
שימור עובדים בארגון
"עובדים מצטרפים לארגונים אבל עוזבים מנהלים" שימור עובד קיים עולה פחות מגיוס עובד חדש.
תכניות לשימור עובדים כחלק מיצירת תרבות ארגונית המקדמת "גאוות יחידה", יצירת מחויבות העובד לארגון ושביעות רצון העובדים. הקטנת תחלופת עובדים. גיבוש מדיניות מושכלת ל"ניהול טאלנטים" וגיבוש תוכנית קידום ארגונית.
ניהול אפקטיבי של שינוי
מתן כלים למנהלים ולעובדים, להיערכות והסתגלות לשינוי הצפוי (או אחריו). הבנת התפקיד המרכזי שיש למנהלים בהסתגלות לשינוי וליווי תהליך ההסתגלות בארגון.
הדגשת התועלת הפוטנציאלית- הצגת התועלת הפוטנציאלית הטמונה בשינוי , לכל פורום תעסוקתי בנפרד "בשפה שלו", תוך הדגשת התועלת הארגונית והאישית שבהתגייסותו הפעילה לתהליך השינוי בארגון.
התמודדות מקדמת עם לחץ ושחיקה
הבנת דרכי ההתמודדות עם לחצים. מהו המינון הנכון של לחץ. ניהול זמן: ניצול מיטבי של הזמן ו"גזלני" הזמן בחיינו העסקיים והאישיים. אפקטיביות ויעילות: לעשות את הדבר הנכון ולעשות את הדבר הנכון, נכון.
תקשורת בינאישית
מיפוי סגנונות תקשורת וזיהוי הסגנון האישי המסייע להבנת "מפת התקשורת" בעולם העסקים ובחיי היומיום הפרטיים.
הבנה מהי תקשורת בן אישית אפקטיבית.
הכרה בדרכי התקשורת האישיים שלי.
הקשבה - דו שיח אפקטיבי.
שפת גוף.
קוליות - "הקול הוא ראי הנפש": טון הדיבור; קצב הדיבור; שטף הדיבור; סגנון הדיבור; אינטונציה.
משוב וביקורת אפקטיביים.
נשים בעולם העבודה
חקירה והבנה של היכולות המוגדרות של נשים בשוק העבודה. סגנונות מנהיגות של נשים ,עבודת צוות, שיווין הזדמנויות לנשים. רכישת מיומנויות וכלים מעשיים למנהיגות ,לשבירת תקרת הזכוכית להגיע ולהצליח בתפקידי מנהיגות.
הקניית יסודות בסיסיים בשיווק עצמי, בהצגת נושא ובעבודת צוות המיועד להוביל אנשים לביצוע משימות משותפות.
הקניית ידע בנושאים הקשורים במנהיגות, עוצמה, כוח והשפעה, הובלת שינויים, פוליטיקה ארגונית, עבודת צוות, קבלת החלטות, תהליכי שינוי בצוותים, פסיכולוגיה של השינוי.











